Júzer Mánuel

Mindent a fogyasztóvédelemről

Nyári akciók és leárazások: vedd észre a megtévesztő kedvezményeket!

A nyári szezon kezdetével számos kereskedelmi egység és online áruház hirdet látványos akciókat, melyeket hatalmas árengedményekkel reklámoznak. Az üzletek kínálatában gyakran találkozhatunk az akár 50–70%-os kedvezményekkel, azonban érdemes alaposan utánajárni annak, hogy valóban megéri-e a vásárlás.

Előfordul ugyanis, hogy a leárazások egy része csupán marketingfogás, és nem jelent valódi megtakarítást a vásárlók számára. Ebben a cikkben bemutatjuk, hogyan ismerhetők fel a megtévesztő akciók, és hogyan lehet tudatos döntéseket hozni az igazi kedvezmények kihasználására!

nyari_learazasok.png

Forrás: GettyImages

Szezonális árazás

A nagyobb leárazási időszakok jellemzően a szezonváltásokhoz igazodnak. Általában tavasszal érkeznek az új nyári kollekciók, ekkor még magas a kereslet, hiszen a vásárlók ilyenkor szerzik be az aktuális szezon legfontosabb darabjait. Az idő előrehaladtával azonban csökken a vásárlási kedv, ezért júniustól egyre több üzlet kezd árengedményeket kínálni, hogy a megmaradt készleteit vonzóbbá tegye.

A legnagyobb kedvezmények július végén és augusztus elején várhatók. Ekkor az üzletek az áru mennyiségének mihamarabbi leépítésére törekednek. Fontos azonban szem előtt tartani, hogy egyes esetekben az akciós ár nem jelent valódi megtakarítást, mivel alig különbözik a korábbi áraktól.

Megtévesztő kedvezmények és impulzusvásárlások

A marketingpszichológia egyik alapvető eszköze az impulzusvásárlásra ösztönzés. Egyes árstratégiák arra késztetik a fogyasztókat, hogy gyorsan döntsenek, mert az akciós ár csak korlátozott ideig elérhető. Emiatt a mesterséges nyomásgyakorlás miatt a vásárlók attól tartanak, hogy később magasabb áron kell megvenniük a terméket, így sokan elhamarkodottan választanak.

Ugyanakkor számos esetben előfordul az is, hogy egy termék hosszabb ideig „akciós”, miközben valójában ez az ár már régóta változatlan. Éppen ezért javasolt rendszeresen figyelni az árak változását, valamint online árösszehasonlító platformokat használni, hogy a lehető legjobb ajánlatokat találjuk meg.

Tudatos vásárlási praktikák

A megtévesztő árengedmények elkerülése érdekében érdemes figyelembe venni az alábbi szempontokat, amelyek segíthetnek tudatosabb vásárlási döntéseket hozni:

  • Ne hagyjuk, hogy a látszólagos kedvezmények félrevezessenek! Például az „akár 70%-kal kevesebbért!” felirat sok esetben csak néhány termékre vonatkozik, míg mások ára alig változik.
  • Ne kapkodjunk, ha a vásárlás nem sürgős! Az árak idővel módosulhatnak, és később valóban kedvezményesen érhetjük el a termékeket.
  • Gondoljuk át, valóban szükséges-e az adott árucikk megvásárlása! Sokszor ugyanis az akció látszata befolyásolja a döntésünket, nem pedig a valós igény.

Mit tehetünk, ha megtévesztő akcióval találkozunk?

Amennyiben egy kereskedelmi egység megtévesztő árkommunikációt alkalmaz, a fogyasztóknak joguk van panaszt tenni a lakóhelyük szerint illetékes vármegye kormányhivatalának fogyasztóvédelmi (fő)osztályánál. A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság  weboldalán (https://nkfh.gov.hu/hova-fordulhatok ) részletes tájékoztató érhető el a panaszkezeléssel kapcsolatban.

A tudatos vásárlás nemcsak a spórolásról szól, hanem arról is, hogy felelősen döntsünk, és elkerüljük a megtévesztést. Ha nem hagyjuk, hogy a százalékok diktáljanak, hanem megfontoltan választunk, hosszú távon sokkal jobban járunk.

A bejegyzés trackback címe:

https://juzermanuel.blog.hu/api/trackback/id/tr7218890412

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Júzer Mánuel

Érezted már, hogy nem járnak el veled fair módon, legyen szó bolti vásárlásról, online rendelésről, vagy éppen egy meghitt éttermi vacsoráról? Tapasztaltad már, hogy egy termék, vagy szolgáltatás nem annyiba kerül, amennyibe kellene, rejtett díjtételek vannak vagy valójában nem érhető el, amit a reklámokban láttát? Esetleg nem azt kaptad a pénzedért, amit ígértek neked? Nem vagy ezzel egyedül. Ideje hát tisztába tenni, melyek a leggyakoribb fogyasztóvédelmi panaszok, melyek a fogyasztói jogaink, jogsérelem esetén pedig mik a lehetőségeink, hova fordulhatunk panaszainkkal. A blogon a fogyasztóvédelem területével kapcsolatos aktuális témákat, híreket és érdekességeket mutatjuk be, egyúttal hasznos tanácsokkal informáljuk az olvasóinkat. Célunk, hogy az oldal fogyasztóvédelmi tudásközpontként szolgálja a fogyasztók érdekeit.

Friss tartalmak

Címkék

ajándék (2) all-inclusive (1) állattartás (1) állatvédelem (1) allergének (1) allergia (1) allergiaszezon (1) anyák napi ajándék (1) anyák napja (1) ATM (1) átverés (14) balaton (1) baleset (1) bank (1) banki átutalás (2) bankkártya (1) barkácsolás (1) belépő (1) bio (2) biztosító (1) címkék (1) csalás (9) diákmunka (1) e-hulladék (1) elektronika (1) elektronika hulladék (1) ellenőrzés (9) építkezés (1) étel (1) étterem (2) EU (1) Facebook Marketplace (1) Fair Trade (1) fesztivál (1) fesztiváljegy (1) fizetés (5) foglalás (3) fogyasztói tudatosság (9) fogyasztóvédelem (23) garancia (2) greenwashing (1) gyógyszer (1) hamis termékek (5) használtcikk (1) háziállatok (1) hiba (3) hibás termékek (4) hulladék (1) Jófogás (1) jogi segítség (4) jótállás (2) kánikula (1) kártérítés (3) kedvezmények (2) kellékszavatosság (2) klíma (1) koncert (1) külföld (1) kutya (1) lakás (1) lakásfelújítás (1) lakókörnyezet (1) látványosságok (1) leárazás (1) légkondicionáló (1) macska (1) marketing (3) megtévesztés (12) nyár (7) nyaralás (4) öko (2) online (3) online bankolás (2) örökbefogadás (1) panaszbejelentés (10) pénz (6) pénzösszeg (6) pincér (1) reklamáció (10) rendelés (2) ruha (1) segítség (5) strand (1) szabályok (5) szabályozás (3) szállás (1) szállásfoglalás (1) szálloda (1) számla (2) szerződés (2) szórakozás (1) tavasz (2) taxi (1) termékfelelősség (1) termékszavatosság (1) természetes (2) tópart (1) transzfer (1) tudatosság (13) turista (3) turistacsapdák (2) utazás (4) utazási iroda (1) üzletek (2) Vinted (1) víz (1) webshop (1) wellness (1) Wi-Fi (1) zöld (1) zöldre mosás (1) zsebpénz (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása